Delieszesvoortanzania.reismee.nl

Bijna terug thuis.

Jambo mzungu's

De laatste blog is een feit en zo ook ons laatste dagje in Zanzibar. We hebben een top vakantie achter de rug! De zes dagen in Zanzibar waren zeer rustig, maar vooral aangenaam! We hebben veel geluk gehad met het weer! Het gebied waar we verblijven is echt overgenomen door de Italianen. Zelfs de lokale bevolking in het hotel spreekt Italiaans.
Woensdag kwamen er ( heurt goed lieve minsen) 70 Italianen naar het vakantiedomein. De animatoren deden hun activiteiten ook in het Italiaans. Gelukkig was er 1 Italiaanse animator die alles vertaalde voor ons. Ook het eten was Italiaans. Pasta pasta pasta. Nu, ik vond dat niet erg, omdat ik het typische Afrikaanse eten niet graag eet. Maar er zijn gasten van bv Frankrijk die de Afrikaanse sfeer wel missen in dit hotel. Soit, ik heb me in niets druk gemaakt deze vakantie in Zanzibar. We hebben zitten beachvollyballen ( helaas waren sommigen Italianen nogal gefrustreerd door mijn geweldige vollybalkunsten....:D ) ook petanque, zonnen, zwemmen. Heerlijk! We hebben veel praatjes gemaakt met de Maasai jongens. Sommige zijn geen echte Maasai jongens, maar doen het puur voor de show. Ik ben deze week weer een paar keer ten huwelijk gevraagd, of een aanbod gekregen dat ik een Maasai-vrouw moet worden. Ik heb hem mooi bedankt. Ze willen ook veel foto's met je maken! Ze zijn echt heel grappig! Echt veel is er niet meer gebeurd, gewoon een heel rustige maar prachtige week gehad.
Lieze en ik hebben elkaar nog beter leren kennen gedurende deze 5 weken in Afrika! We hebben toch spijt dat het voorbij is... Maar anderzijds gaan we heel graag terug naar huis. Ik ga zeker veel dingen meenemen naar België. Zo ben ik bijvoorbeeld veel rustiger geworden, ik (en ook Lieze) heb gemerkt dat ik me minder snel opjaag in kleine alledaagse dingen. Ik ben een echte stresskip, en hier is alles pole pole ( chill) en dat ligt me toch veel beter dan dat stressy gedoe. Ook verdraagzaamheid, niet alleen ik, maar heel België mag dat eens beginnen zijn :D hier in Afrika is een ruzie snel verleden tijd. Ze kunnen bv op elkaar zitten toeten in het verkeer, hun raam omlaag doen, en dan al lachend tegen elkaar beginnen praten i.pv. ruzie te maken. Wat ik zeker ga missen is de Afrikaanse sfeer. Iedereen begroet iedereen. Wij doen het nu ook continue, zelfs tegen blanke mensen. In België loopt iedereen langs elkaar door, terwijl het zo leuk kan zijn als hier. Zelfs de dala dala ( 'bus') gaan we missen. En natuurlijk de kindjes! We missen ze nu al als we de foto's bekijken. Eigenlijk gaan we alles en iedereen missen. Maar aan mooie liedjes komt ook een einde zeker?
Hierbij ga ik afsluiten, straks gaan wij nog voor de laatste keer eens goed feesten in Zanzibar.
( ik ben heel benieuwd!)
Morgenvroeg om 6u vertrekken we naar de luchthaven richting Kenia. Hier blijven we nog twee daagjes. Zondag om 22u30 nemen we na 5 weken het vliegtuig richting Rummencité. Maandag Om 13u30 zullen we landen in Düsseldorf.
Ik kijk er zeker naar uit om jullie allemaal terug te zien!
Dikke kus en tot maandag!
Kwa heri rafiki's
xxxx
Liese
( och ne dikke poen van os Lieze)

Reacties

Reacties

Tante claire

Mooi ..heel mooi...zo genoten van jullie verhalen. ..
En echt beleefd...ongelofelijk.
Een veilige thuiskomst en fijn dat jullie terug zijn.
Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active