Delieszesvoortanzania.reismee.nl

Cheeseburgers en apen.

Habari mzungu's

Donderdag zijn we met 9 man op stap geweest! Eerst lekker gaan eten in het restaurant en daarna begon het feest! De menukaart was eindelijk eens wat anders dan rijst met bonen. En het was super goedkoop! Er kwam een band muziek spelen. De zanger zong best vals, de muziek stond veel te luid, maar het was super gezellig. Op een gegeven moment viel de elektriciteit uit, achter ons zaten blijkbaar ook Nederlanders te eten en deze begonnen uit volle borst het liedje van 'Het is een nacht' van Guus Meeuwis te zingen. Ze hadden natuurlijk niet verwacht dat wij ook gingen meezingen. Het werd een heel gezellige bedoening daar in de donker, de drummer speelde verder op de drum terwijl wij ons liedje zongen. De lokale bevolking moest waarschijnlijk hebben gedacht: wat is hier gaande?

Nadat iedereen onze zangkunsten had gehoord, zat de sfeer er dik in en zijn we naar de karaokebar gegaan. Super leuk! Hierna was er Afrikaanse muziek en werd er hevig Afrikaans gedanst. rond 1u kwam de DJ internationale feestmuziek draaien, dit was iets lager gelegen. Al de blanke mensen stonden daar te dansen en Al de Afrikanen stonden boven naar ons te loeren, juist of wij dieren waren in de dierentuin haha. De sfeer werd op het einde wat brut verstoord, omdat mijn iPhone gestolen was. Ik heb heel de tijd met mijn hand op mijn handtas gedanst, en toch is het hun gelukt. Nuja, heb me er eventjes heel rot om gevoeld, omdat alle leuke foto's weg waren. Maar, al bij al was het een top avond!

Vrijdag hebben we sportles aan de kindjes gegeven! Dit was ook super, maar vooral grappig. Met handen en voeten hebben we het spelletje '1-2-3 piano' uitgelegd. Gelukkig was de leerkracht er ook, zij begrijpt een beetje Engels en kon het dan in het Swahili uitleggen aan de kindjes. Elke dag in het klasje krijgen we thee van de leerkracht, maar Lieze en ik lusten dit echt niet! Uit beleefdheid drinken we dit toch maar op.

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen, zalig was dat! Dan zijn we met 3 andere meisjes de stad in gegaan en een goede burger met frieten gegeten! In de stad is er een plaats waar veel blanken komen, en daar was een burgertent met frietjes. "Double cheeseburger please." We noemen deze plaats de 'mzungu-place'

En dan vandaag, zijn we naar Arusha National park gegaan. Dit was een één dag safari. Het was echt super! We hebben apen gezien, zebra's, giraffen, 10000 flamingo's, buffalo's, bizons, zwijntjes, speciale herten. We hebben een wandeling van 2uur gedaan, en dan langs bizons en buffalo's gewandeld. Giraffen en apen van dichtbij gezien. En de rest deden we dan met een safari jeep. We kijken al uit naar de tweedaagse safari!

Morgen begint de schoolweek weer, en we hopen dat we les mogen geven van de leerkracht! we houden jullie op de hoogte!

Groetjes,

De Liesze's

claire claes

Heeel fijne aangename verslaggeving. ...je blijft het lezen. ..Doe het nog goed daar, wees voorzichtig op allerlei gebied (want ze zijn ’leep ’ en geniet vooral. ...dikke kussen

Julie Tielens

Klinkt leuk!! Doe het nog goed Muzungus!

Greet Utens

Goed bezig.
Be carefull :):)

mia vanhamel

Zeer spannend om al die verhalen te lezen. Fijne ervaringen en soms wat tegenslag maar dat hoort erbij. Ik blijf jullie zeker volgen!

joshyyy ballet

Amaii !! Ben zo blij voor jullie.
Geniet ervan dames!
Tot de volgende blog!